ההבדל בין דוד שמש לדוד חשמל

ההבדל בין דוד שמש לדוד חשמל

מתי משתמשים בכל אחד מסוגי הדודים?

כאשר מדברים על דוד חשמל ודוד שמש, לא תמיד אנו יודעים מה ההבדל בניהם ומתי משתמשים בהם. למעשה חלקנו מתבלבלים לפעמים ובטוחים כי מדובר באותו מכשיר לחימום מים.

אנחנו כאן כדי לעשות סדר בנושא ולהסביר כי דוד החשמל הוא הדוד שמחמם את המים באמצעות אנרגיית החשמל שאותה הוא הופך לחום ודוד השמש משתמש באנרגיית השמש אותה הוא הופך לחום.

השימוש בדוד השמש מתאים מאוד עבור ימי הקיץ החמים שאז קולטני הדוד קולטים מספיק אנרגיית שמש שניתן לחמם באמצעותה את המים שבמיכל.

לעומת זאת, בימים קרים שבהם אין מספיק קרני שמש, אנו נפעיל את דוד החשמל ובאמצעות גוף החימום נחמם את המים שנמצאים במיכל.

 

עזרים המתחברים גם לדוד השמש וגם לדוד החשמל

יש מספר עזרים נפלאים שניתן לחבר גם לדוד השמש וגם לדוד החשמל והם עוזרים לנו בעיקר בחיסכון תצרוכת החשמל בימים קרים שאנו חייבים לחמם את המים באמצעות הדוד החשמלי.

אחד מהעזרים הוא שעון השבת. שעון זה מתחבר לדוד החשמלי ומאפשר לנו לבחור את השעות שבהם הוא יחמם את המים. כך אנו מגבילים את הזמן שבו הדוד דולק. עוד מערכת נהדרת שניתן להתקין בדודי שמש וחשמל היא מערכת זיהוי חום במים.

מדובר בפטנט ישראלי בשם פקחום שמתחבר לדוד החשמלי ודוד השמש בבנייני דירות. הפטנט הישראלי פקחום יודע לזהות כי המים בדוד שלכם בדירה חמים ובמצב זה הוא יוצר שסתום חשמלי שמונע זליגה של מים קרים מהצינורות המשותפים בבניין.

כך אתם לא מדליקים את הדוד שלכם לאורך זמן כדי לחמם את המים, אלא משתמשים בדיוק בכל המים שחיממתם וחוסכים בהוצאות.

 

דוד שמש או דוד חשמל: מה ההבדל?

ההבדל הגדול ביותר בין דוד השמש לדוד החשמל הוא הדרך של חימום המים. בדוד שמש המים מתחממים בעזרת הקולטנים. הקולטנים קולטים את קרני השמש, הופכים אותם לחום ומחממים את המים שבצינור.

מים אלו מגיעים לתוך מיכל המים וממנו מתפנים מים קרים נוספים שעוברים לחימום. דוד החשמל פועל דיי דומה לדוד השמש, רק שמי שקולט את אנרגיית החשמל ומחמם באמצעותה את המים הוא גוף החימום שעשוה בדיוק את אותה הפעולה שעושים הקולטנים.

 

הדוד לא מחמם, האם זו בעיה של דוד השמש או החשמל?

דוד לא מחמם יכול לנבוע מסיבות רבות הקשורות ברוב המקרים באבנית שמצטברת על הקולטנים או גוף החימום. האבנית למעשה חוסמת את כניסת קרני השמש אל הקולטנים ובמקרה של דודי חשמל היא גורמת לקצר בגוף החימום.

התוצאה של שתי תקלות אלו היא שהדוד אינו מחמם. לכן חשוב לדאוג מידי פעם לנקות את האבנית שמצטברת על הדודים.

צוות האתר

צוות האתר

יכול להיות שזה גם ייעניין אותך

מלון פמבוס איה נאפה בקפריסין
אינטרנט

מלון פמבוס איה נאפה בקפריסין

טסים לחופשה מפנקת בקפריסין? תוכלו ליהנות מחופשה מפנקת במיוחד מלון פמבוס. כל מה שרציתם לדעת על חופשה מושלמת במלון- בכתבה לפניכם. מלון פמבוס בקפריסין למבוגרים

קרא עוד »
כדורי קולגן מומלצים
יופי וטיפוח

כדורי קולגן מומלצים 

קולגן הוא חלבון התורם לעור, ציפורניים ושיער בריאים. תוספי הקולגן להשלמת התזונה שלך יכולים לעזור לך לקבל את היתרונות הבריאותיים של הקולגן. מהם  כדורי קולגן?

קרא עוד »